Jkl_ryhma1_portaat.jpg

Jyväskylän jaoston menneet tapahtumat 2018

Tammikuu

To 11.1. Savutuvan Apaja

Toimintavuotemme 2018 käynnistyi vierailulla ihanan tunnelmallisella Savutuvan Apajalla. Mahtava paikka kokoustamiseen, yritystilaisuuksiin ja perhejuhliin! Upeat saunatilatkin löytyy ja Päijänne ihan rannassa. Herkulliset tarjoilut, sisustukselliset yksityiskohdat, elävä tuli ulkona, takassa ja kynttilöissä, hurmaava henkilökunta - kaikki on kohdallaan. Kiitos Miina-Maria, José ja Jukka! Menestystä teille!

Illan aikana kuulimme myös puheenvuorot onnistuneen tapahtuman luomiseen ja järjestämiseen liittyvistä seikoista. Tunnelma, viihtyminen ja tarinallisuus on tämän päivän POP! Kiitos Ilja Aalto, Northbound Oy ja Antti Korhonen, Liveto Group Oy!

Ke 17.1. Forenom Hostel Jyväskylä

Forenomin viimeisin uutuus Jyväskylässä, Hostel, tarjoaa kodikkaan ja kustannustehokkaan vaihtoehdon niin lyhyeen kuin pitkäaikaiseen majoitukseen kaupungin ytimessä, kompassin naapurissa Kauppakadun varrella. Kompaktit, viihtyisät ja tyylikkäät huoneet ovat omiaan omaa rauhaa ja lepoa varten. Muiden majoittujien kanssa voi halutessaan seurustella jaetuissa yhteisissä tiloissa. Hostellissa on mahdollisuus omaehtoiseen kokkailuun mutta helposti pääsee myös valmiiseen pöytään, sillä Hostellin yhteydessä sijaitsee munakkaistaan kuuluisa EGG-ravintola. Rentouttavan illan takaa jacuzzilla varusteltu tyylikäs saunaosasto. Hostellimajoittuminen saa Forenom Hostel Jyväskylässä aivan uuden sisällön.

Helmikuu

Maaliskuu

Ti 6.3. Mäntän Klubi, Serlachius-museo Gösta ja Art Hotel Honkahovi

Tutustuimme toimitusjohtaja Iris Mäkisen johdolla G.A. Serlachius Oy:n edustus- ja vierastiloiksi sekä henkilöstön kokoontumis- ja harrastuspaikaksi vuonna 1920 valmistuneeseen Mäntän Klubiin. Rakennuksen omistaa Kauko Sorjosen säätiö ja se on vuokrattu Mäntän Klubi Oy:lle, joka harjoittaa sekä Mäntän Klubilla että Taidekeskus Honkahovissa hotelli- ja ravintolatoimintaa. Saimmekin vierailumme aikana nauttia molempien kohteiden maittavista tarjoamisista ja tutustuimme kutsuviin hotelli- ja kokoushuoneisiin. Jos on näissä puitteissa viihtyneet niin Ruotsin kungingas Carl Gusaf kuin UKK:kin, niin mikseipä siis mekin.

Hotellitoiminnan ohella Mäntän Klubi on Mänttä-Vilppulan laajaan kulttuuritarjontaan kytkeytyvä toimintakeskus. Vierailuumme liittyikin myös opastettu kierros Serlachius-museo Göstassa, missä oppaanamme toimi mainio Riitta Jyrinki. Tutustuimme niin Göstan perusnäyttelyyn kuin  yllättävään, hauskaan ja puhuttelevaan Jiri Gellerin näyttelyyn ”Fuck the World”.

Kuljetuksen Mänttään hoiti tutun varmasti Pohjolan Matkojen Tarmo, joka sattui viettämään samana päivänä nimipäiviään. Matka sujuikin turvallisesti onnittelulaulun siivittämänä. Tämä reissu oli kulttuurielämys, joka pitää kokea uudestaan.

Jyväskylän jaoston menneet tapahtumat 2017

Jyväskylän jaoston menneet tapahtumat 2016