Jkl_ryhma1_portaat.jpg

Tammikuu

Helmikuu

Ti 12.2. Kyberturvallisuus koulutus
Jyväskylän yliopiston Informaatioteknologian tiedekunnan kyberturvallisuuden professori, sotatieteiden tohtori Martti Lehto piti meille luennon kybermaailman uhista ja mahdollisuuksista hotelli Versossa 12.2.

Luento käsitteli digiyhteiskunnan muutosta ja siihen liittyviä kyberturvallisuusuhkia, -riskejä ja –mahdollisuuksia. Luento oli sisällöltään paikoin jopa pelottava, sillä meille kävi hyvin selväksi, miten haavoittuva maailma nettimaailma sovelluksineen on. Lehto oli kuitenkin niin valloittava luennoitsija, että poistuimme luennolta hymyssä suin.

Ennen luentoa, yrittäjä Ari Pärnänen ja myyntipäällikkö Aino Pärnänen toivottivat meidät tervetulleiksi Versoon ja kertoivat meille Yöpuu Yhtiön kuulumisista. Kokoustila Kerkkä taipui hyvin pieneksi luentotilaksi ja kahvin kanssa nautittu piiras maistui hyvälle.

Pe 15. - la 16.2. Jyväskylän ja Kuopion jaostojen retki Helsinkiin
Yhteinen matkamme Helsinkiin alkoi informaatio pläjäyksellä jo menomatkalla bussissa, kun keskustan kansanedustaja Anne Kalmarin eduskunta-avustaja Eeva Harjula kertoi meille mielenkiintoisesta työstään ja pohjusti jo valmiiksi vierailuamme peruskorjattuun eduskuntataloon. Informatiivisen eduskuntatalon opaskierroksen jälkeen saimme esittää kahvihetken aikana tiukkoja kysymyksiä ja nostaa esille kehittämisideoita suoraan kansanedustaja Kalmarille. Upeasta eduskuntatalosta siirryimme Scandic Parkiin, missä meitä hemmoteltiin runsaalla lounaalla ennen kokoustiloihin ja huoneisiin tutustumista.

Perjantai-iltapäivä sisälsi vapaata ohjelmaa kunkin omien mieltymysten mukaan. Aika moni meistä piipahti Taidemuseo Amos Rexissä ja/tai Helsingin keskustakirjasto Oodissa. Vaikuttavia kokemuksia molemmat. Illalla siirryimme Viking XPRS:sään, missä nautimme yhteisen buffet-ilallisen ennen yöelämään siirtymistä, mikä osalle tarkoitti suoraan nukkumaan menemistä, osalle yökerhon valloittamista. Lauantai aamuna kokoonnuimme jälleen yhteen laivan buffet-aamiaiselle ennen rantautumista ja siirtymistä upeaan Clarion Hotel Helsinkiin. Tutustuminen Clarion Helsinkiin sai monen korkeanpaikan kammosta kärsivän pään huimaamaan, kun matkustimme ikkunahissillä hotellin ylimpään kerrokseen, Helsingin kattojen yllä sijaitsevaan Sky Roomiin maisemia ihailemaan. Osa rohkeimmista kiipesi vielä tämänkin jälkeen pari kerrosta rappusia aina katolle asti. Hengästyttävän hieno hotelli huoneidenkin, ei vain maisemien, puolesta.

Kotimatkalla piipahdimme keventämässä kukkaroitamme sekä Mäntsälän Juustoportilla, että Luhdan tehtaanmyymälässä. Hieno reissu ja yksimielisesti päätimme jatkaa onnistuneiden kokemusten jakamista yhdessä Kuopion jaoston kanssa tulevaisuudessakin.

Jyväskylän jaoston menneet tapahtumat 2018

Jyväskylän jaoston menneet tapahtumat 2017